Etický kodex
Preambule
Posláním společnosti TAURUS - PROXIMA spol. s r.o. (dále jen společnost) je poskytování služeb v bezpečnosti a ochraně zdraví při práci a v požární ochraně. Povinností všech zaměstnanců je ctít etické jednání a vytvářet tak základ pro vytvoření a udržení důvěry veřejnosti a zákazníků. Posláním tohoto kodexu je nastavit žádoucí standardy chování zaměstnanců, jež může veřejnost a zákazníci očekávat od zaměstnanců společnosti. Společnost si je vědoma, že etický kodex poskytuje řadu pravidel a doporučení týkajících se zásad etického jednání v pracovním životě, ale nemůže postihnout všechny situace, do nichž se každý z nás může dostat.
Článek 1
Základní ustanovení
- Tento kodex je závazný pro zaměstnance společnosti, ale nenahrazuje zákony a další právní předpisy.
- Zaměstnanci se při své práci řídí zákony a dalšími právními předpisy, standardy a vnitřními předpisy společnosti.
- Každý zaměstnanec je povinen činit vše, aby při své činnosti dodržoval ustanovení tohoto kodexu.
- Zaměstnanci vykonávají svojí práci odpovědně, svědomitě, čestně a ve shodě s posláním společnosti.
- Zaměstnanec jedná vždy zdvořile, bez ohledu na národnost, věk, pohlaví, víru nebo náboženství, etnický původ, členství v politických stranách, odborových organizacích či jiných zájmových sdruženích.
- Zaměstnanec jedná vždy tak, aby nepoškozoval dobré jméno společnosti.
Článek 2
Ochrana interních a externích informací
- Zaměstnanec nesmí sdělovat mimo společnost žádné důvěrné informace o společnosti třetím osobám, zejména pak informace personálního, ekonomického nebo obchodního charakteru, chrání know-how společnosti a v souladu s ustanovením pracovního řádu dodržuje zásady ochrany důvěrných informací.
- Za důvěrné informace se považují všechny neveřejné informace o společnosti a jejich obchodních záležitostech.
- Zaměstnanec je povinen zachovat mlčenlivost o důvěrných informacích a obchodních případech, a to i po jejich ukončení.
- Zaměstnanec nesmí bez souhlasu zákazníka zveřejnit důvěrné informace zákazníkem poskytnuté, a to ani po ukončení spolupráce.
Článek 3
Nepřípustné činnosti a chování
Za nepřípustné činnosti nebo chování se považuje zejména:
- Zneužívání informací o podnikatelské činnosti zákazníka pro finanční nebo hmotný zisk.
- Slibování služeb nebo výsledků poskytovaných služeb, jejichž realizace přesahuje možnosti společnosti.
- Zastupování konkurenčních zájmů bez výslovného souhlasu vedení společnosti.
- Poskytování takových služeb zákazníkovi, jejichž výsledek by byl neobjektivní.
Článek 4
Vztahy k zákazníkům
Zaměstnanci musí dodržovat tyto základní kritéria chování:
- Zajišťovat důvěrnost získaných informací o zákaznících a od zákazníků (ať současných nebo dřívějších).
- Získané informace o zákaznících a od zákazníků nezveřejňovat a zacházet s nimi takovým způsobem, aby zákazníkovi nevznikla žádná hmotná nebo nehmotná škoda.
- Neposkytovat zákazníkům neoprávněné výhody (zvláště ne za úplatu jako jsou finanční výhody nebo dary).
- Provádět své profesní činnosti s maximálním ohledem na oprávněné zájmy zákazníka.
- Neposkytovat zákazníkovi nepravdivé informace vědomě či z nedbalosti. Informace potřebné pro zákazníka svévolně nezamlčovat.
- Zaměstnanec činí rozhodnutí a řeší záležitosti na základě jejich skutkové podstaty, objektivně a transparentně.
- Získané informace o zákazníkovi nepoužívat k osobnímu prospěchu ani k prospěchu jiných osob.
Článek 5
Vztahy ke spolupracovníkům
- Zaměstnanec se svými spoluzaměstnanci usiluje o zvyšování prestiže svého povolání.
- Zaměstnanec se svými spoluzaměstnanci usiluje o zvyšování odborné úrovně své práce.
- Zaměstnanec pracuje jako člen pracovního týmu s právem vyžadovat podporu od svých spoluzaměstnanců a s povinností poskytovat podporu ostatním zaměstnanců.
- Zaměstnanec respektuje znalosti a zkušenosti svých spoluzaměstnanců a ostatních odborných zaměstnanců.
- Zaměstnanec respektuje názorové rozdíly a praktické činnosti spoluzaměstnanců.
Článek 6
Vztahy vedení společnosti TAURUS - PROXIMA k zaměstnancům
Prvořadým cílem společnosti je spokojenost zaměstnanců a proto:
- Zajišťuje zaměstnancům adekvátní pracovní podmínky včetně poskytování osobních ochranných pracovních pomůcek.
- Poskytuje zaměstnancům potřebná odborná školení, případně další vzdělávání.
- V rámci společnosti poskytuje zaměstnancům členství v Asociaci bezpečnostních a požárních techniků ČR.
Článek 7
Kontrola plnění Etického kodexu
- Podmínkou pro výkon zaměstnání ve společnosti je dodržování zásad tohoto Etického kodexu.
- Kontrolu výše uvedených pravidel provádí jednatel společnosti nebo jím pověřený zaměstnanec.
- Zjištěné skutečnosti a závěry z kontrol jsou projednávány valnou hromadou, kde se stanoví opatření.
Článek 8
Účinnost Etického kodexu
Tento předpis nabývá účinnosti dnem 1. dubna 2010
|